I din vistelse ingår logi, alla måltider och aktivitetsprogram.
Som du kan se nedan, så finns det många aktiviteter att välja mellan. Delta i de som tilltalar dig mest och kom ihåg att lägga in pauser för vila. 
För dig som vill krydda din vistelse lite extra finns även veckans kurs. 
 

SÅ HÄR KAN EN DAG SE UT PÅ MASESGÅRDEN:

7.15 En gammal hälsohemstradition - börja dagen med potatisvatten. Det är basiskt och bra för syra/bas-balansen.
7.30 Dagen startar med ett mjukare väcka kroppen-pass; kan vara vattengympa, morgonstretch eller lugna morgonövningar.
8.30 – 9.30 Vår goda frukostbuffé. Här finns frukt och bär, flingor, fröer, müsli, mandlar, nässlor, nypon, växtmjölk, fil, yoghurt, två sorters gröt, fil, yoghurt – allt för att du ska få energi fram till lunch.
9.45 – 10.45 Stavgång eller föredrag om motion & träning, viktminskning, struktur på träningen, mag/tarmhälsa, fasta eller detox.
10.45 Dagens juice, mixas av frukostens frukter och bär samt en hälsoshot.
11.15 Ett mer krävande träningspass eller stavgång med pulsträning. Kan vara step-up/styrka, cirkelträning, ryggympa, yoga, styrka-balans-rörlighet eller rytmisk dans.
12.30 – 13.30 Lunchen – dagens höjdpunkt. Laktovegetarisk buffé med mängder av rätter lagade av grönsaker, råkost, varma sallader, ångkokta grönsaker och 2 – 3 olika tillagade varmrätter. Börja gärna med de mjölksyrade grönsakerna – probiotika för tarmfloran.
14.00 Föreläsning, kan vara maten på på Masesgården, syra/bas-balansen, vikt- och motion eller annat.
14.30 Dagens örtté – varje dag serverar köket ett specialbryggt örtté.
15.30 – 17.30 Veckans temakurs för den som vill.
17.30 – 18.30 Kvällsmat. Här äter vi mest på morgonen och mitt på dagen.Till kvällen äter vi lite lättare, soppa, bröd, ost och olika sallader. Detta för att förbereda kroppen för den goda nattsömnen.
19.00 Kvällspass, meditation, yoga eller föredrag om t ex konsten runt Siljan, örternas betydelse för vår hälsa. Ibland är det sång och musik.

stavgång